Prop Firm Discount

BrightFunded 30% Discount and 15% Evaluation Profit Reward on All Challenges

This promotion reduces the upfront entry cost by 30% across all evaluation challenges and introduces a 15% evaluation profit reward, but it does not alter the underlying risk parameters.
Expired · Published: August 24, 2026
30% OFF CLAIM DEAL
SHOW CODE

30% Reduction and 15% Evaluation Profit Reward on All Challenges

This promotion reduces the upfront entry cost by 30% across all evaluation challenges and introduces a 15% evaluation profit reward, but it does not alter the underlying risk parameters or trading rules.

The BrightFunded Back to Business Offer applies a 30% price reduction to all evaluation challenges. In addition to the discount, traders receive a 15% profit reward based on their evaluation performance. This active discount applies to all challenge types currently available.

Who this may suit

This pricing structure is suitable for individuals looking to access any evaluation model at a lower initial cost while securing a performance-based reward upon successful completion.

Who should be cautious

Traders should be cautious if they are not fully prepared for the standard evaluation criteria, as the reduced entry fee does not lower the difficulty of the challenge.

What this discount does not change

The active promotion only modifies the evaluation price and introduces an evaluation payout. It does not change the profit targets, daily drawdown limits, maximum trailing drawdown, or the trading rules required to pass the evaluation.

Quick summary

  • Discount: 30% off plus 15% evaluation profit reward
  • Type: Coupon
  • Applies to: All evaluation challenges
  • Validity: Not specified
  • Best suited for: Individuals seeking a lower upfront fee and a post-evaluation profit share
  • Apply via link: https://propfirmdiscount.com/go/brightfunded
30% Challenge Reduction with 15% Evaluation Profit Reward
This discount lowers the entry fee by 30% and adds a 15% profit reward for all challenges without changing trading rules.
30% Challenge Reduction with 15% Evaluation Profit Reward
This discount lowers the entry fee by 30% and adds a 15% profit reward for all challenges without changing trading rules.

Recent deals from BrightFunded

Title Coupon Code Discount
40%
30%
25%
30%
30%

Recent reviews BrightFunded on Trustpilot

3.3 β˜…β˜…β˜…β˜…β˜† Based on 570 reviews
β˜…β˜†β˜†β˜†β˜†
By Dawlat Sama
October 11, 2026

Disappointing Experience with BrightFunded – Unclear Risk Rules and Unfair Account Breach

Hello everyone,
I purchased a $100K account from BrightFunded and successfully passed both challenge phases. After my account went under review, I waited approximately one week before receiving an email informing me that my risk limit had been reduced to just 1%.
When I contacted customer support, I was told that this was their policy. I explained that if a $100K account is restricted to 1% risk, the risk allowance may be comparable to that of a much smaller account, such as a $25K account. I questioned why I should purchase a larger account under these circumstances. Their response was essentially that these were their rules, and if I did not like them, I should not buy an account or continue trading.
I had already invested a great deal of time and effort into passing the challenges, so I reluctantly accepted the 1% risk limit and continued trading.
Unfortunately, my account balance later dropped to approximately $96,500. On Thursday morning, I had three open trades with stop-losses set to limit their losses to $500, $250, and $100 respectively. When my remaining account balance reached around $30, my account was breached.
When I asked BrightFunded why my account had been breached, I was told that I had been charged $270 in swap fees on Thursday. I questioned this charge because, according to the swap schedule I had reviewed, the relevant triple swap was supposed to apply on Wednesday. Support explained that because the charge was applied early Thursday morning, it was attributed to Wednesday.
I pointed out that if my trades had remained open from Wednesday, the swap should have been accounted for according to the applicable schedule. However, my objection was not accepted, and my account remained breached.
My main concern is the lack of clarity and consistency in how these rules are applied. I believe traders deserve transparent rules, accurate swap calculations, and clear explanations before their accounts are restricted or breached. After successfully completing both challenge phases, it is extremely frustrating to have my account restricted and subsequently breached over rules and charges that I believe were not handled fairly.
I have evidence supporting my experience, although unfortunately, I cannot attach all of it here.
I am sharing this review to help other traders make an informed decision. Before purchasing an account, carefully review the firm’s risk policies, swap schedules, and account breach conditions, and make sure you fully understand how they are applied in practice.
In my experience, BrightFunded has seriously damaged my trust. I hope the company will provide a clear explanation rather than simply placing all the blame on the customer.
I regret the time, effort, and money I invested in this experience, and I would advise other traders to do their own research and carefully consider these issues before purchasing an account.
β˜…β˜†β˜†β˜†β˜†
By Crazee Jai
October 5, 2026

Purchased account

Purchased account. Cant even login to dasdhboard. Their login page has conked out lol. Sent email over 24 hours ago, no response yet.
Update: 7/10/26
No response from them as yet. Still cant login to dashboard. Onbly way to contact them is via email. Joke company.
↳Reply from BrightFundedOctober 10, 2026
Dear Trader,
Thank you for your feedback. When an account is purchased with BrightFunded, the login credentials are issued automatically to your dashboard within seconds of payment, and thousands of traders go through this process every month without delay. We understand how frustrating it would be not to have access to your dashboard straight away, and we want to look into this properly.
We searched our records and could not find an account, purchase or support request that matches the name on this review. To help us find your purchase, please email [email protected] with the email address you used at checkout and your order or payment reference, and our team will look into it as a priority.
Email is also not the only way to reach us. Live chat is available on our website, and a member of our support team can help you there directly.
Kind regards,
BrightFunded Team
β˜…β˜†β˜†β˜†β˜†
By Teun van Hinthum
October 5, 2026

The small letters in the contract they don't tell

Even if you get through the challenge the soon as the can eliminate your account they will.
I had a open trade on their 1k challenge.
Max daily loss was $30,-
The trade was up $8,40 overnight.
The next day it hit my SL of -$14
So they added the $8,40 unrealized profit with the $14 dollar SL.
Then accounted the commision and swap cost so they said the total loss of the position was $31,10.
Adding up swap, commision and unrealized profit on the result of the trade so you can kick people out of their account.
So if your position is up at midnight when your asleep you can get breached out of your account.
If you reach out to helpdesk you only get an AI bot posting the same FAQ question page without giving a normal answer.
Never coming back here again.
↳Reply from BrightFundedOctober 7, 2026
Dear Teun Johannes Antonius,
Thank you for your feedback, and congratulations on passing your evaluation. We would like to explain how this daily loss was calculated, because the numbers you shared are correct, and they show how the rule works.
On your funded account, the thirty dollar daily loss limit is measured from the higher of your balance or your equity at the start of the trading day. When the new day began, your open position was in profit by $8.40, so your account equity stood at $1,047.88, and that became the starting point for the day. Your stop loss was then hit, and once commission and swap were included, your account closed the day at $1,016.78. That is a total loss of $31.10 within a single trading day, which exceeds the thirty dollar limit.
Commission and swap are included because they are real costs that reduce your account value, the same way they would at any broker. Floating profit is counted because it is part of your account's equity at the start of the day. These rules are not hidden in small print. They are set out in our Help Center and apply in the same way to every account we offer, whether a trader is in profit or in loss. A helpful way to manage this is to treat any open profit carried overnight as part of the next day's daily limit.
On support, your conversation was picked up by a member of our support team within minutes and your breach was reviewed, so this was not handled by an automated assistant alone. We have set out the full calculation here so that the reason for the breach is clear to you and to anyone reading.
Kind regards,
BrightFunded Team
β˜…β˜†β˜†β˜†β˜†
By Septiyan Adi Prasetyo
October 2, 2026

Account #335625594 suffered a breach…

Account #335625594 suffered a breach because the stop-loss failed to close the position.And for the past few weeks, the browser-based MT5 has frequently been malfunctioning; stop-loss orders often disappear on their ownβ€”something that didn't happen before.
↳Reply from BrightFundedOctober 2, 2026
Dear Septiyan Adi Prasetyo,
Thank you for raising this, and we want to be fully transparent about what the record shows on your account.
The position in question was a sell on XAU/USD, opened at 4184.87 and closed just one minute later at 4221.01, a very sharp move against the position during a volatile window for gold. Your account's daily loss limit was set at thirty dollars, calculated from your starting equity for the day, and that one minute move pushed your daily loss just past that limit. When the daily loss threshold is crossed, our system automatically closes open positions to enforce the rule. That is what closed this trade, rather than a failure of your own stop-loss order.
We also want to address the platform question directly. BrightFunded is not the developer or provider of MetaTrader 5. MT5 is built and maintained by MetaQuotes, and the browser based web terminal is only one of several ways to access it. If stop-loss behavior has looked inconsistent specifically in the browser version, we would encourage trying the MT5 desktop application or the MT5 mobile app instead, since both connect to the same account and order data without depending on the browser interface.
If you would like us to walk through the exact sequence of this trade with you directly, please reach out to our support team with your account number, and we will go through it together.
Kind regards,
BrightFunded Team
β˜…β˜…β˜…β˜…β˜…
By Margo Kanas
September 30, 2026

Excellent Company

Maybe this time my review will stay up? So far my positive reviews for BrightFunded have been flagged, and I have no idea why. This is my third attempt to say what a wonderful company BrightFunded is, to thank Jude, my favorite chat representative who never disappoints and always provides excellent customer service, and to thank BrightFunded for this opportunity that I otherwise wouldn't have due to lack of capital. I'm happy to say that I passed a $25,000 Challenge today and I'm in Phase 2 of another one. Nothing about any of what I just said is fake. Thank you, BrightFunded!
↳Reply from BrightFundedOctober 2, 2026
Dear Trader,
Thank you for taking the time to share this, and congratulations on passing your twenty five thousand dollar challenge and progressing to Phase 2 of another one. Achievements like these are exactly why we do what we do, and we are glad the process has given you the opportunity to trade with capital you otherwise would not have had access to.
We will also be sure to pass along your kind words to Jude. Feedback like this means a great deal to our support team and reflects the kind of service we aim to provide to every trader.
We wish you continued success as you progress through Phase 2 and beyond.
Kind regards,
BrightFunded Team
Feedback